De Hoofdzaken

Omschrijving

Het breinonderwijs van De Hoofdzaken bestaat uit workshops en trainingen op het gebied van snellezen, fotografisch lezen, mindmappen en geheugentechnieken.

Oprichter en trainer Frans Duijts reikt technieken aan om sneller en beter door te dringen tot de essentie van teksten, efficiënter en geconcentreerder te werken, informatie beter op te nemen en méér te onthouden.

Voor het nieuwe bedrijf De Hoofdzaken is Frans Duijts op zoek naar een bureau dat een professionele huisstijl kan ontwikkelen. De Hoofdzaken wil een hoger segment aanspreken. Een kwalitatief hoogwaardig, chique uitstraling is dan ook een belangrijk uitgangspunt voor de nieuwe huisstijl.
 

Resultaat

Je hoeft niet alle letters en woorden te lezen om (snel) de essentie uit een tekst te kunnen halen: één van de belangrijkste principes van breinonderwijs. Om dit principe kracht bij te zetten, ontwikkelen we een sterk woordmerk waarin we bewust de 'overbodige' klinkers weglaten. We voegen géén beeldmerk aan het logo toe. Breinonderwijs gaat immers over een sneller en beter begrip van tekst; een beeldmerk zou de aandacht van het woord(merk) alleen maar afleiden.

Op alle huisstijldragers plaatsen we een 'paginakrul' als verwijzing naar het omslaan van pagina's. Dit beeldelement wordt altijd onderaan de pagina geplaatst.

Over De Case

Opdracht

  • ontwikkeling logo en huisstijl;
  • ontwerp en opmaak huisstijldragers.

Richtlijnen & Uitstraling

  • hoger segment;
  • kwalitatief hoogwaardig;
  • zakelijk chique.