Mariƫndael

Omschrijving

Cultureel Educatief Centrum Mariëndael is een een multifunctioneel gebouw waar meerdere verenigingen, stichtingen en bedrijven gebruik van maken. In het centrum vinden bovendien verschillende culturele, sociale en educatieve activiteiten plaats voor en grotendeels door de inwoners van Sint-Oedenrode.

In 2004 ontvouwt Stichting Mariëndael de plannen voor een nieuw Cultureel Educatief Centrum: een opvallend gebouw waarvan de schuine lijnen erg in het oog springen. Voor het nieuwe centrum moet een logo en huisstijl ontwikkeld worden die aansluiten bij de ambities van Stichting Mariëndael en het moderne gebouw. Het logo moet voldoen aan de eisen van een moderne presentatie, een goede toepasbaarheid, bruikbare functionaliteit en snelle herkenbaarheid.
 

Resultaat

De schuine lijnen in de architectuur van het gebouw vormen de basis van het woordmerk van Mariëndael. De woorden 'Mariëndael' en 'cultureel educatief centrum' zijn in tegenstellend perspectief geplaatst en lopen schuin weg. De woorden lijken in het midden samen te komen en zo ontstaat het idee van een 'kruispunt'. Dit kruispunt symboliseert de ontmoeting van de diverse publieksgroepen en de verschillende 'wegen' die bezoekers en cursisten in het gebouw kunnen inslaan.

De huisstijlkleuren, schuine lijnen en minimalistische lay-out spelen in de hele huisstijl een grote rol en geven de huisstijl een frisse, herkenbare, moderne uitstraling.

Over De Case

Opdracht

  • ontwikkeling logo en huisstijl;
  • ontwerp en opmaak huisstijldragers.

Richtlijnen & Uitstraling

  • goede toepasbaarheid;
  • bruikbare functionaliteit;
  • snelle herkenbaarheid;
  • fris en modern.