Mevrouw de Makelaar

Omschrijving

Mevrouw de Makelaar is een makelaarskantoor waar met aandacht, respect en met korte communicatielijnen gewerkt wordt volgens een filosofie van vrouwelijke waarden en normen.

Anske Heerkens, eigenaresse van Mevrouw de Makelaar, is ervan overtuigd dat er in de huidige huizenmarkt ruimte is voor kleinere kantoren die dezelfde bedrijfsfilosofie onderschrijven. Zij ontwikkelt een formule die vrouwelijke makelaars de mogelijkheid geeft een eigen Mevrouw de Makelaar-franchise te starten. Om toekomstige franchisenemers goed te kunnen faciliteren is een aanpassing van het bestaande logo en de bijbehorende huisstijl noodzakelijk.
 

Resultaat

Het sierlijke lettertype in het woordmerk onderschrijft de bedrijfsfilosofie van vrouwelijke waarden en normen. Op huisstijldragers wordt het vrouwelijke aspect nog eens extra benadrukt door het (halve) profiel van een vrouw. Een zelfbewuste vrouw die een krachtige stap vooruit maakt, die weet wat ze wil, recht op haar doel afgaat en hiermee vertrouwen en daadkracht uitstraalt.

Over De Case

Opdracht

  • ontwikkeling logo en huisstijl;
  • ontwerp en opmaak huisstijldragers.

Richtlijnen & Uitstraling

  • franchise-model;
  • vrouwelijk(heid);
  • onafhankelijk.