Salus

Omschrijving

Op 1 januari 2009 fuseren de stichtingen BWI (Brede Welzijns Instelling) en SWO (Stichting Welzijn Ouderen), beide werkzaam in Sint-Oedenrode. De nieuwe organisatie krijgt de naam 'Salus'. Salus heeft tot doel het bevorderen van het maatschappelijk welzijn van alle inwoners van Sint-Oedenrode: jongeren, ouderen en alles wat daar tussen zit.

Het bestuur van Salus vraagt AppeltjeZ om een logo en huisstijl voor de nieuwe organisatie te ontwerpen. Met het nieuwe logo en de bijbehorende huisstijl wil Salus zich profileren als 'verbinder': een organisatie die mensen bij elkaar brengt.
 

Resultaat

Verbindingen vormen hét uitgangspunt bij de ontwikkeling van het nieuwe logo van Salus. Het thema verbinding komt tot uiting in de letters S: twee groene bolletjes die door de letter S met elkaar worden verbonden. Doordat de eerste en laatste letter van het woordmerk hetzelfde zijn, ontstaat bovendien een denkbeeldige (horizontale) lijn die alle letters uit het woordmerk met elkaar verbindt.

De groene bolletjes boven de letter U symboliseren het actieve, bruisende karakter van Salus.

Over De Case

Opdracht

  • ontwikkeling logo en huisstijl;
  • ontwerp en opmaak huisstijldragers.

Richtlijnen & Uitstraling

  • verbinder;
  • gemeenschapszin / solidariteit;
  • actief / bruisend;
  • eigentijds.